En släng av höst

Nu är hösten på väg. Som Frida skrev i sin blogg imorse var det bara 9 grader på morgonen.. när jag skulle bege mig hem från jobbet var det inte mycket varmare, 10 grader visade termometern. Det var kallt trots att jag hade min vår/höst-jacka på mig.. man frös om nästippen och hade helst velat ha fingervantar på de frusna händerna som höll i påsar. Dessutom var himmelen grå med några små blekblå hål där solen tittade fram samtidigt som det regnade så smått. Det fattades bara att det gröna börjat bli gulorange och sakta dalat ner mot marken från lövverket ovanför.

Dagens höstlåt: Thea Gilmore - Holding your hand.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

I Småland var det så kallt att det kom rök ur munnen när man andades. Hösten är påväg.

2007-08-27 @ 19:09:08
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0