Kvalitét före kvantitet

När jag lagt mig för att sova på kvällarna kommer ofta tankar till mig som jag tänker att jag kan delge på min blogg. När jag sedan vaknar på morgonen eller sätter mig vid en dator kan jag inte komma på nåt av det jag tänkt kvällen innan. Om det är för att jag varit väldigt trött när jag tänkte det som jag glömde, eller om jag glömde för att det bara var skit är svårt att utröna..

Nu kommer jag trots denna princip faktiskt ihåg en av gårdagskvällens tankar precis innan jag somnade. Tror jag kom in på banan för jag fick en otroligt sugig (!) låt på hjärnan. Det var en sån låt som jag bara kan en textrad från som upprepas om och om och om.. om igen i huvudet tills man skulle kunna krevera blott av tanken på den satanssända textraden. Jag kom till slut fram till att jag trodde det var Calaisa som sjunger den, vilket ledde in mig på Kronprinsessans födelsedagsfirande där dessa "country"-tjejer uppträdde.. fullständigt uselt. Tror inte jag hörde ett ord av vad de sjung om.

Vidare gick tankarna till ett annat uppträdande som sög (!) minst lika mycket om inte mer.. she's another work of art.. osv. Nu menar jag inte att vara så stark i mitt uttryck som jag kommer vara men, fy satan vad dålig den låten är! Jag kan alls inte förstå varför den spelas på radio, släppts som singel eller ens skapats. Kanske är det bara jag, men jag förstår verkligen inget av den låtens existens. När den så framfördes live på Ölandsfirandet funderade jag så smått om det var ett skämt så ännu uslare det lät med liveband. Jag försökte vara snäll och tänka att det är säkert tekniken och ljudet som är dåligt, förutsättningarna är ju inte de bästa för ett bra scenframträdande på ett sånt ställe. Måste vara nåt med mickarna tänkte jag när alla sjunger så dåligt. Motbevisad med glädje blev jag ju senare när en kvinna kom och visade att mickarna funkade utmärkt.

Kan inte idol och allt liknande sluta att producera ett hav av "artister" jämförbara mot berg som småsten. Kvalitét går före kvantitet.

Kommentarer
Postat av: P

Sanning!
Jag har hatat IDOL sen det började.
Ner med Idol!

2007-08-23 @ 22:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0