Wasa Obsession

Första gången jag smakade en Wasa Sandwish var när de först kom för något år sedan.. då tyckte jag inte de var något särskilt. Jag hade inget emot dem, men fastnade heller inte för dem. Det var i våras när jag var på stan och väntade på Jonathan, vill jag åminnas, som jag kände mig lite småsugen på nåt gott. Jag svängde in på Pressbyrån på Esplanaden och gick igenom deras utbud av små goda (ej söta) saker, hittade de små swedish delights och tänkte att de ju är väldigt praktiska så jag gav dem en andra chans. Den gröna tog jag, som jag nu lärt mig heter Cream Cheese & Chives, och god det var den verkligen. Jag tror det är sedan min mor börjat arbeta på bageri och (nästan) alltid har med sig färskt bröd hem som jag allt mer börjat uppskatta knäckebröd.

Sedan dess är jag alltid lite småsugen på mackorna när jag är hungrig och nu när jag hunnit gå igenom samtliga smaker kan jag meddela min favorit; Creem Cheese, Tomatoes & Onion. Lite äckligt kan det ju verka med lök på, men samtliga pålägg på mackorna är enbart en krämig röra, inga bitar alls. Billiga är de också, 6kr kostar de hos Pressbyrån, i mataffärer och i godisautomaten på jobbet. I Stockholms tunnelbana är de lite dyrare dock. 10kr i automaterna på perrongerna. Testa dem nästa gång du är sugen på nåt litet (ej sött) snack!


Kommentarer
Postat av: F

aaaaaaaw!

2007-08-08 @ 19:43:07
Postat av: idchen

jag tycker också de är kanongoda! men när man tänker efter... hur håller en mejeriprodukt (pålägget) i rumstemperatur? med väldigt mycket kemikalier förmodligen. men lite skit rensar magen! tack för veckan! puss

2007-08-08 @ 22:02:29
URL: http://idchen.blogg.se
Postat av: Nathalie

Nu blev jag jättesugen!! Undra om jag har nå mynt..

2007-08-09 @ 18:03:33
URL: http://diveby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0