05.30

Här sitter jag på jobbet. Det tidigaste passet jag någonsin haft tror jag. Helt nedsläckt var det i lokalerna när jag kom, till och med korridorsbelysningen var släckt.. enbart några ljusstakar och julstjärnor som lyste och spred julstämning.

Klockan ringde vid 04.15 imorse, okristligt tidigt. Så tidigt att jag stod och fixade håret, eller som de säger i skåne; gjorde vid mitt hår, när tidningen damp ner i postlådan. Det om något måste vara ett bevis på arla morgonstund.
Nu såg jag någon som smög i mörkret ute i fikarummet.. jag hoppas det var någon som börjar klockan 06 och inte något av mina imaginära obehag som tänkte göra entré.
     Nu har det gått en kvart och jag har inte sett till någon fler. Bör kanske kika runt för att se om det var någon levande som kom. Jag meddelar om jag överlever.

Anledningen till att det här inlägget tog sådan tid att skriva är för att det varit kö sedan jag började.



Ibland blir man bara så glad;
Kund: Det var ju jättebra.. ja helt underbart faktiskt. Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0