Destination Unknown

2007

Så var den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2007 avklarad.
En smärre tomhet väntar. Börjar med en kort sammanfattning:

Deltävling 3 - Övik

Kände efter tvsändningen ungefär detsamma som jag kände efter genrepet. De fem första till andra röstningsomgången blev helt rätt. (Precis som på genrepet) Men sedan spretade det iväg lite tycker jag. Väntade mig nästan att det skulle bli som det blev, men jag hoppades på följande:
Final:  Måns och Nanne
AC:  Sonja
och Magnus

Kanske Sonja till final istället för Nanne. Nu såhär en vecka efter tycker jag nog det. Underbara För att du finns har redan fått tårar tillägnade sig.

Deltävling 4 - Gävle

1. Uggla - För kung och fosterland: Typisk Uggla, faller mig inte i smaken. 1 av 5
2. Emilé Azar - Vi hade nåt: Näe, näe.. Någon som minns Fre 2004? 0 av 5
3. Sanna Nielsen - Vågar du...: Vissis kläder gjorde kanske halva låten. 3 av 5
4. Af Ugglas - Tror på dig: Fel forum (Catchig refräng, går hem hos kidsen). 2 av 5
5. After Dark - Åh när ni...: Helskönt! Underbar outfit. Mycket skratt. 4 av 5
6. Dawn Finer - I remember love: Mitt förhandshopp. Underbart införlivat. 4 av 5
7. Verona - La musica: Är det ett skämt eller? Bailando någon? 0 av 5
8. Andreas - A little bit of love: Självskriven till final. Inte enligt mig dock. 3 av 5


Ja nu vet jag inte riktigt vart det barkar..
Såhär när samtliga bidrag nu är avklarade kan jag nog bara känna Anna Book och Måns som mina kandidater till vinnarplatsen.. Dock tror jag inte riktigt att Anna funkar internationellt. Det är nog Måns som är mitt hopp. Den är inte klockren med det där "lilla lilla extra" som krävs för att det ska kännas: Ja! här är vinnaren!... Men den är nog bäst.

Lite klent startfält i år, men det blir väl så efter ett kanonår som 2006. Likaså 2005 efter 2004. Får dock hoppas att rätt låt vinner detta "året efter".
(GO MÅNS!)

After Dark
                Foto: Matthias Mattson


Kommentarer
Postat av: Anonym

Baby, can you fix me?

2007-03-02 @ 12:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0