Hellre klor i poolen än djur i sjön

Idag har jag badat med grodyngel. Eller.. jag vadade i vattnet och de simmade runt mina fötter. Rätt ofräscht, men på något sätt är de lite söta. Desto sötare var ankungarna som åt av det utslängda brödet och gjorde fartränder i det pollentäckta vattnet. Det måste sitta en jäkla propeller under de där små flytande tussarna.

Vi var i stugan idag. Jag tog med min kamera eftersom det perfekta vädret hade förgyllt många fina foton. Dock tog batteriet slut i bilen på vägen dit innan jag ens hann ta ett kort på väggrenen. Det var synd. Kanske tar jag mig dit imorgon med och tar lite bilder.. om vädret tillåter.
På vägen går Frida och Emelie som promenerar till sjön för att mysa på bryggan. Jag sluter upp med dem på bryggan och vi diskuterar allt från huruvida folk verkar tycka det är coolare att bada i sjöar än bassäng, till norrmänns uppenbara förkärlek för hundtricket.

Det står nu också klart att Serifovic liknar, utöver (Jag trodde aldrig jag skulle skriva hennes namn i min blogg) Lotta Bromé också en europeisk version av Ern. (Trodde för övrigt aldrig jag skulle nämna henne heller).
Jättemysig dag i solen denna lördag. Jag är så glad att det äntligen blivit sommar. Varje ledig dag är något att se fram emot. Det är fint när utomhus blir ett rum man inte måste skydda sig mot för att vistas i. Det är så det ska vara.


I will be the answer, by the end of the line. I will be there for you, when you take the time.
In the burning of uncertainty, I will be your solid ground.
I will hold the balance, if you cant look down.

image190
Foto: Kristoffer Nylander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0