Att leva i tiden mellan 3/3 och 10/3

Det pratas plagiat i Melodifestivalen

image26image27

Hursomhelst..

Andra chansen gick ju näästan lite som väntat.. som ett av alternativen man hade kunnat tro iallafall. Sonja och Sanna Nielsen.. hittills har det varit de låtar som svenska folket verkar ha gillat bäst som alltid gått vidare från andra chansen.. Inga riktiga skrällar.

Jag hade ju som tidigare skrivit hoppats på Elin och Sonja.. synd på Elin, men jag är ändå rätt nöjd med Sanna. Trots anklagelser om plagiat på vissa delar av hennes koncept. Hon hade ju avlägsnat "svansen" från sin outfit som fick den att påminna lite väl mycket om Vissis fjolårsklädsel, och dansen från.. ja, den är ju kvar iallafall.

Att Sonja knep den andra finalplatsen kändes helt rätt. Jag känner nu tom. att jag inte alls har någonting emot att hon skulle ta hem hela kalaset. Jag skulle känna mig stolt i Helsingfors.
Den känslan finns nästan där för Sarah Dawn Finer också. Fast den känns liiite för Andorra/Cypern 2006.
Jag har ändå en förkärlek för Cara mia. Även om det skulle kännas som att vi är seriösa och försöker vinna om vi skickar Måns. Det känns lite mer, att skicka ett bidrag enbart för att det är vackert, utan kravet att behöva vinna... tex. Sonja... så här Året efter.

image28

Kommentarer
Postat av: Peter

året efter, det är det verkligen!

Aten
Invincible 2006
Song of Joy
Best of My Life

2007-03-08 @ 00:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0