Perfume Finale

Jag vet att det senaste inlägget angående parfymer fyllt kvoten för modeblogg mer än väl på länge, men här kommer en uppdatering med risk att välta hela den beska modebägaren.

Jag har alltså fortfarande inte köpt mig någon ny parfym för jag har helt enkelt inte kunnat bestämma mig. Jag var in på Zara härom dagen för att lukta lite på parfymen som hittills stått högst på listan, den jag skrev om i tidigare parfyminlägg. Den här gången tyckte jag alls inte att den var den bästa, knappt bra alls, så jag beslöt mig för att göra ett nytt försök på Kicks, den här gången med fröken Westman som excellent smakråd. Vi gick igenom alla flaskor som på ett eller annat vis såg attraktiva ut och kom fram till två finalister. Dessa två ligger nu på testpinnar i min bokhylla och hoppas att jag ska välja en av dem.

De tu är David Beckham - Intimately och Paris Hilton - Just Me Man och jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken jag tycker bäst om, särskilt som de skiljer sig en del från varandra. Hittills i omröstningen av smakråd jag låtit ge sin röst på den ena eller den andre står det 3-1 till Miss Hilton, där ettan på Beckham är min egen röst. Jag har alls inte bestämt mig att det är den jag ska köpa och jag vet inte om det är för att jag tycker den luktar bäst som gör att jag just nu lägger min röst på den, eller om det är för att jag vid tidigare parfymval haft den som finalist trillandes på målsnöret. Och vad ska jag välja efter? Om alla andra lägger sina röster på Just Me, borde jag då inte ta den som uppenbarligen gillas av fler, för parfym handlar ju väldigt mycket om intryck inte mest att jag själv ska tycka att jag luktar gott.

Ärade läsare, härmed utnämner jag eder till deltagare av juryn att lämna era röster, gärna med förklaring, så kanske jag slutligen kan få mig en ny parfym.


Kommentarer
Postat av: Daniel

David Beckham - Intimately får min röst

2007-11-11 @ 17:13:20
URL: http://eldfors.blogg.se
Postat av: Anonym

David Beckam luktar bajs.

2007-11-11 @ 23:04:21
Postat av: frida

Okej, jag har inte luktat på nån av dom, men jag tycker du ska ta Beckham. Chansen känns större att han vet hur en man ska lukta än att Paris vet det ;)

2007-11-12 @ 11:02:28
URL: http://frohl.blogg.se
Postat av: Nathalie

Gör som mig: Hafsa åt dig en på taxfreen och tänk "det blir säkert bra". Haha.

2007-11-15 @ 21:05:56
URL: http://diveby.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Just Me Man luktar GREAT!

2007-11-24 @ 18:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0