Vintertid

Nu börjar det skymma. Klockan är 14.53.
Utomhus ser det fortfarande ljust ut för snön ligger kvar på marken, men inomhus blir det mörkare och mörkare för var minut. Nu måste man t.o.m. tända lampor och jag sitter här och har inte ens fått på mig ett par riktiga byxor för dagen. Det känns lagom deprimerande, min dag har just börjat och solen flyr redan över bergen mot Norge.

Det är mörkt, det är kallt, det är blåsigt, det är blaskigt. Hur ska jag orka med den här årstiden igen? Jag hann knappt märka att det var sommar utanför Eniroväggarna innan alla blad blåste bort och snön damp ner.

Jag börjar skarpt ogilla det här med vintertid. Skulle det på nåt sätt få mig att må bättre att det nästan är ljust när jag åker till jobbet på morgonen och det redan blivit mörkt när jag åker hem? Var finns logiken?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag slår dig. Igår sov jag till 15.00 och klev ur sängen ca 15.10. Då var det nästan mörkt. Kan tillägga att jag gick och la mig före 01.00. Jag sov alltså 14 timmar. Och igårkväll var jag trött igen vid 23. Efter 8 vakna timmar. Jag håller med dig, vintern är bra härlig. Man får sån energi och livsglädje.

2007-11-05 @ 11:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0