Bara skit

Det händer väldigt ofta när jag rör mig i datorfria zoner, dvs. utomhus, på stan, i sängen osv, att jag kommer att tänka bloggvärda tankar. När jag sedan sitter här på jobbet står det still i enirohjärnan. Därför skriver jag massa skit här istället;

Som jag nämnt tidigare finns det många konstiga skyltar och märkningar i de gamla lokalerna på Eniro från den tiden det hette Televerket, eller Telaris(?). Det är inte ofta jag rör mig i de delarna, det är när enbart när det rum jag vanligtvis sitter i är fullt och jag måste sitta nån annanstans där det är närmare till toaletterna som ligger i gammdelarna. I morse upptäckte jag en ensam brandsläckare på en vägg med en skylt ovanför (OBS: syftningsfel). På skylten stod Använd denna släckare först. Vad man ska använda efter kan man fundera på om man har lika lite att göra som jag har uppslag till blogginlägg.

Jag noterade även att företaget Katrin, ni vet de som gör alla pappershållare på toaletterna, har eller hade för många år sedan sloganen Less is more. Jag kan inte riktigt komma på vad ett sådant företag vill säga med det som på något sätt kan vara bra för företaget? Använd mindre papper? Skit mindre?

Nu ska jag sluta skriva massa skit.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sluta inte! Det är kul med skit :) Särskilt när man sitter här och sitter..

2007-10-26 @ 17:02:53
URL: http://diveby.blogg.se
Postat av: Daniel

Vill först säga att det här är jue inget skit!.. Tycker du gör väldigt interessanta observationer. Blir roligt :-)

2007-10-26 @ 18:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0