Parfymen

Nu är det en ny vecka och jag börjar den som en helg. Ledig två dagar och jobbar sedan fem. Det här inlägget handlar inte om filmen med samma namn.. den har jag fortfarande inte sett, trots att jag tittat på fodralet i videobutiken hur många gånger som helst. Nej det handlar om att min parfym är slut.

Jag har den senaste tiden använt Puma Create som jag fick i julklapp av mina föräldrar (Ja den har räckt nästan ett år då man inte får använda parfym på mitt jobb) men nu tog den alltså slut i helgen. Jag har tänkt köpa en ny sedan jag luktade igenom alla på finlandsfärjan i maj, men jag har inte lyckats bestämma mig för någon favorit. Jag hittade dock i somras en parfym på Zara som luktade väldigt gott som sedan dess stått närmast favorittiteln, men eftersom jag försöker få mitt hårda sparande att gå ihop har den inte blivit inhandlad någon gång.

Så nu har jag alltså bara kvar av min gamla parfym att använda, upptäckte att det var väldigt mycket kvar av den imorse. Det är dock min Lacoste Essential som jag köpte i Paris för.. 2år sedan. Den har alltid luktat väldigt mycket Paris-resan och gamla tider... och nu när jag haft på mig den några minuter känner jag att jag nog får åka ner till Zara och köpa den där parfymen.. det är spännande att lukter står så starkt för olika minnen. Aten är Calvin Klein - Euphoria. (Inte på mig dock.)


Nu har jag lekt tillräckligt mycket modeblogg för ett tag framöver.

Kommentarer
Postat av: my

Sant det här med dofter och minnen. Som att vissa dofter får en att bli alldeles förvirrad och smått hysterisk...RL.
En herrparfym, vet dock inte vilken det är. Är riktigt jobbig att ha i närheten. Var en kund som hade den och jag fick en kraftig känsla av att säga att "va fan är det för vidrig parfym du bär?"

2007-10-01 @ 21:37:56
Postat av: my

kom på en sak till. Att man helt och fullt förknippar vissa personer med en parfym. Ibland kan de hålla med om det och ibland tycker de nästa att de inte alls förstår varför man så starkt tycker att de ÄR den doften. Iddo t.ex hon är ju en solklar DG light blue.
Bara en (parentes) ;-)

2007-10-01 @ 21:40:55
Postat av: Johan

Ja helt rätt! Speciellt Iddo ;)

2007-10-02 @ 01:04:16
Postat av: Nathalie

så sant så sant!! jag har förresten create, fast den rosa =p

2007-10-02 @ 12:05:10
URL: http://diveby.blogg.se
Postat av: Fredrik

På tal om parfymer så var det en man på bussen idag som måste ha använt Puma Create (blåa). Det påminde mig om Helsingfors.

2007-10-02 @ 15:52:48
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se
Postat av: my

Dofter och städer hör med andra ord ihop som det verkar. :)

2007-10-04 @ 16:10:30
URL: http://mytribute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0