SL

Jag läste just en blogg där ett inlägg var författat om Second Life och jag måste bara reflektera lite över detta omåttligt populära community/rollspel/whatever. Efter att jag läst att "spelet" har lika många medlemmar som landet Sverige har invånare, tänkte jag att jag var tvungen att testa, åtminstone kolla in what the fuss is all about. (Ja idag har jag tänkt svänga mig med många engelska uttryck (eller så  är det bara min trötta hjärna som slänger fram den första passande formuleringen, oavsett språk).) För att komma till saken.. jag fattade ingenting. verkligen ingenting. Eller okej, jag förstod ju hur man rörde på sig, pratade och bytte kläder, men mycket mer var det inte. Det kändes som att man skulle behövt läsa programering innan man ens kunde tjäna pengar. Jag hoppade runt lite på "inlärningsöarna", flög runt i den "riktiga" världen och lade sedan ner. Alla pratade ändå bara spanska, ett språk som jag inte behärskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0