Svarta fingrar

Här på den här datorn har någon annan suttit och skrivit ett blogginlägg med detta namn, därför döper jag det här till detsamma.

Nu har jag suttit här i fyra timmar och är grymt leds. Det ringer hela tiden och alla är fulla och beter sig som ungar. Jag har blivit raggad på och svuren åt och nu vill jag hem och sova. Ingen människa säger vilken stad de vill till, 80% vill ha taxi. Någon borde belöna grundaren av Taxi 020 för att de har ett rikstäckande nummer dit man kan koppla alla fyllbultar som inte klarar att säga var de bor.

Två extra knäppa människor har det ringt ikväll.

Nr.1 - Raggaren Tjej från Göteborg söker kille i Göteborg som inte finns i registren, undrar var jag sitter och om man kan få mitt nummer sms:at istället. Tjejen ringer senare upp till Tom som sitter bredvid mig och frågar om hon kan bli kopplad till Johan som sitter i Sundsvall. Det går inte att koppla till telefonister, säger Tom. Stunden senare ringer hon upp till Barbro som sitter på andra sidan bredvid mig och undrar om hon sitter i Sundsvall. "Vad underbart härligt!" säger tjejen "du råkar inte jobba med en Johan?" Jodå, han sitter bredvid mig, säger Barbro. "Åh, hälsa från mig att han glömde smsa det viktigaste numret, du behöver inte säga mer, han förstår vad jag menar." Hujeda mig.. raggar man på nummerupplysningen skämtar man väl ändå?!

Nr.2 - Terrorister
Tjej från norra breddgrader ringer till Barbro och säger att hon måste ha numret till Säpo, då hennes farbror är jagad av dem för någon terroristgrej och att de kommer spärra in honom på, jag citerar "Guatemala.. guate.. vad heter den där basen.. guntama..". Minuterna senare ringer en man från mälartrakten och måste omedelbart tala med säpo och vill ha numret till anstalten på 011-området.
Det är så sant som det är sagt; Alla knäppisar har direktnummer till Barbro.

Nu har jag skrivit på det här i tre kvart snart eftersom jag blir avbruten av samtal hela tiden, men nu är klockan strax hemgång (äntligen) och jag tycker synd om mina stackars medarbetare som måste sitta i några timmar till. (Barbro sitter nu och snackar skit med nåt fyllo. ".. och ni brukar jamma där, ja? mm mm...".
Nu ska jag hem och sova gott. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nuu du! Nu har jag kommit hit (Eniro) och tagit över din plats. (Inte bokstavligt talat men ändå) Jag ska jobba tre små timmar, gå hem, komma tillbaka ikväll och jobba 4,75 timmar till. Till 02. Jag längtar. Yeah.

2007-10-06 @ 09:56:37
Postat av: Frida

Haha, men stackars mamma och dig! Usch, jobbar du natt jämt? Det verkar nästan så?!

2007-10-06 @ 11:50:40
URL: http://frohl.blogg.se
Postat av: Nathalie

HAHAHA, krejsy!! det var jag som skrev rubriken svarta fingrar :)

2007-10-06 @ 18:37:56
URL: http://diveby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0