Löpsedelsvenska

Jag såg just en bild på en löpsedel från Aftonbladet, som syftade på medias s.k. löpsedelsvenska. Jag citerar så gott jag kan:

BERT KARLSSON
polisanmäld efter
SVAMP-
BRÅK

Blev instängd i kantarellskog

Vi vet ju alla hur tidningar förstorar och förvränger storys, texter och rubriker för att locka fler läsare. Det är snarare en normal än ett undantag i dagens mediasamhälle, men nu undrar jag hur i hela världen blir man instängd i en skog!? Jag menar verkligen HUR? Troligen är det ju också en förvrängning av Aftonbladet, men hur har de överhuvudtaget tänkt? De skulle lika gärna ha kunnat skriva Blev instängd utomhus. Om någon förstår löpsedelsvenska, gör mig buddha.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag försöker förstå.. men det går inte! :p

2007-09-05 @ 08:12:38
URL: http://diveby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0