Någon måtta får det väl ändå vara

Vad är det med den här stan och postmodernism!? Hur kan det överhuvudtaget fortfarande byggas något i den här fruktansvärt avskyvärda, horribelt fula stilen!?

När kommunen bestämmer att det ska byggas ett höghus mitt i inre hamnen och flera arkitektkontor lämnar in förslag, vilken röstar man fram som vinnare? Jo en stor kvadratisk, röd, blå och svart postmodernistisk klump, med några "vågade vinklar". När det sedan ska byggas nya arenor för diverse ändamål längs ån i stan, hur väljer kommunen att rita husen på skisserna? Jo som ett gäng hoptryckta klossar i rött, blått och svart på utspridda platser med "spännande fasader" och "agressiva hörn" dvs. påmålade geometriska figurer och en yttervägg som efter halva höjden börjar slutta utåt.

Jag kan för hela mitt liv verkligen inte förstå hur någon kan vilja anställa dessa arkitekter! Ni borde förpassas till 70-talet och stanna där. Ta med er Globenarenorna också men lämna själva bollen för någon annan att få fason på.

Min uppmaning till Sundsvalls kommun; Eftersom ni skulle få se er i stjärnorna efter Calatrava, RING DANSKARNA!

Kommentarer
Postat av: frida

Ja, det ska bli jättekul att hon kommer, bara hon! Hur var Eniro festen igår då? =)

2007-09-28 @ 09:56:02
URL: http://frohl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0