Trädgårdsexpert efterlyses

Någon har klippt gräset! Alla de fina löven är mos! Smulor!
Gör man så? klipper man gräset i slutet på september? Råder säkert olika uppfattningar om det, men låter det inte rätt logiskt att låta det växa sig långt på slutet och bli som en varm matta åt sina egna rötter under snön på vintern? Nu vet jag ju iof. sedan NO:n på högstadiet att medeltemperaturen under den isolerande snön alltid är kring 0grader.. kanske underlättar det på våren att klippa nu så gräset inte är så långt och blött när det smälter fram?
Jag gick ju aldrig på Nordvik, så jag stannar vid dessa spekulationer och låter någon annan med mer vetenskap i ryggen fortsätta.. om det nu finns någon sådan som läser min blogg.

Nu tvingades jag trycka av blockeringsknappen.
Ja det kändes sannerligen en aning suspekt att efter fredagsbion var slut, ta på sig jeansen och åka till jobbet. Mycket märkligt också att åka hit för 3½h jobb. Är inte riktigt säker på att jag behövs här.. jag hoppas inte det så det är överbemannat och lugnt hela kvällen. (Hela de 3½h.)

Jag sitter ensamt i det här rummet och det är helt nersläckt.. rätt läskigt, särskilt när man kommer att tänka på våra spöksamtal igår. Rätt vad det är så låter det från olika ställen här inne.. det är väldigt högt till tak, och det hänger stora plattor med lampor på ca 4m upp.. det lät nyss som det var nåt uppepå den som är ovanför mig.. fast det lät från andra hörnet, ungefär som om en duva satt där uppe. Fick en läskig tanke att det var Gollum som klättrar där uppe och tittar ner på mig över kanten. Tur att jag inte har någon ring på mig.. och tur att jag sitter bredvid lysknappen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0