Johan Himalayariddare Molnförste

Roger och Titti pratade imorse på Morgon Zoo om annorlunda barnnamn och läste upp ett mail de fått in från en kvinna vars vän döpt sin dotter till Liv Lina. Det finns ju väldigt många egendomliga namn på småttingarna idag men det har var ju något nytt när det för en gång skull innehöll ironi (får man ju hoppas). Det låter ju i alla fall vettigare än Månfare, Sky och Nova. Och alla rosa-fluff-namn som Ängla och Tindra man hört sig mätt på i snart ett decennium. Känns de inte väldigt Tilde de Paula?

Igår såg jag en barnvagn på stan med namnskylten Lava. Det fick mig att tänka på ett hemskt informationsföredrag om organisationen Lava i Sthlm för unga skapande människor att nyttja i deras kreativa utvecklig, Lotta du vet vad jag menar, innan jag kategoriserade in det bland rosa-fluff-namnen.

Det är fint att föräldrar vill vara fantasifulla och ge sina barn speciella namn, men personligen skulle jag alla-grässtrån-i-världen många gånger hellre döpa mitt barn till tex. Barbro än tex. Tindra.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag vet PRECIS vad du menar. Jag kommer alltid ta en omväg runt kulturhuset efter det föredraget.

2008-04-22 @ 17:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0