Mänskligt menageri

Jag vill börja med att förklara att jag tycker djur är fina (i alla fall de flesta) och inte menar liknelser vid djur som någon negativt (i alla fall i de flesta fall).


Men det finns många människor som liknar olika djur. När jag var liten kom jag på att man kan dela in dem i olika grupper baserade på vilket djur de liknar. De vanligaste är nog ugglemänniskorna, sådana har jag träffat på många av. Jag kan inte säga exakt vad det är som gör att de liknar ugglor, men på något sätt får de mig att tänka på en uggla. Andra exempel är de som liknar ödlor eller ormar, som Charlotte Perrelli. Hon är för övrigt också ett exempel på att jag inte menar liknelser vid djur som något negativt, hon är ju samtidigt väldigt vacker.

Andra djurmänniskor kan vara koalor, hovdjur eller diverse kattdjur. Angelina Jolie brukar ju sägas vara lik en katt, främst på ögonen, men hon är inte riktigt ett exempel på en kattmänniska. Hon liknar nog mer någon slags hjort. Nu vill jag inte att någon ska tro att det första jag tänker när jag träffar en människa är "Jaha, han är en koala". Det är bara när någon ser väldigt mycket ut som en djur som jag kommer på dessa tankar. Sedan finns det också de som inte liknar något djur alls. Jag har inte riktigt kommit på om jag själv är någon slags djurmänniska. Är det någon som har ett förslag på vad jag kan vara?

Jag vill också förtydliga att det här inte har varit någon slags genomgående tankegångar i min uppväxt som gjort mig till någon slags psykopat eller vill ingå partnerskap med ett djur. Man vet ju aldrig vad människor kan tro.

Kommentarer
Postat av: Petter

Mus! Som vill ingå partnerskap med en elefant.

2008-04-03 @ 12:15:55
Postat av: Sabine

Jag finner oftast människor som liknar antingen groda eller hund. Främst ledsna till utrycket, kanske om möjlig valpliknande människor.. har inte funnit några fler, fast på Perelli håller jag med dig om, ska nog kolla lite mer efter ugglorna... :P Ha en galet bra dag! Kram

2008-04-03 @ 17:49:56
URL: http://sabinekaka.blogg.se
Postat av: Tomas Lidén

Tror helt enkelt att du har alldeles för mycket fritid... ;)

2008-04-08 @ 17:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0