I natt jag drömde

... att jag var tvungen att gå tillbaka till Bergsåker skola, min grundskola alltså, dagen skolorna började igen. Jag var min rätta ålder och gick dit där jag kände igen de äldsta barnen som de som var små småungar när jag gick på skolan. Vad jag skulle göra där visste jag inte, men ångesten var densamma som den brukar vara i en kommunal grundskola.

Av någon anledning hittade jag inget schema på anslagstavlan där det stod var jag skulle, bara sheman för uppträdanden som skulle hålla på från 10-16. Så jag gick igen och vandrade runt skolan när jag plötsligt var i Norge och jag och någon vän till mig skulle råna en yttepytteliten ica-butik som stod intill skolan. Alla fönster och dörrar på butiken (som egentligen var en kiosk) var öppna och butiksägaren gick inne och pratade i telefon, så vi gömde oss i soptunnor och drog försiktigt ner markiserna. Sen höll jag utkik så skulle min vän sträcka in handen genom ett fönster och stjäla något, men plötsligt lade butiksägaren på luren och stod i dörren, samt började taket glida av butiken, så vi klev ur soptunnorna och gick besvikna upp till ett gammalt internat där vi bodde.

Daniel och Henrik bodde för övrigt på taket på skolan med utsikt över.. var vi nu var, och hade fest.

Jag minns allt i detalj, väldigt konstigt. Förstår ingenting av den.
Ska nog slå upp det i mammas snygga drömtydarbok från 80-talet.

Kommentarer
Postat av: Tezz

Visst är det kul med skumma drömmar... jag har också haft en del såna, nästan så man blir sugen på att gå till någon som tyder drömmar för att stilla sin nyfikenhet...

2008-08-14 @ 11:15:07
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0