Uppdrag

När man jobbar på Eniro har man gärna små uppdrag att göra under dagarna. Man tänker t.ex. att "Idag ska jag leta billiga resor", och så har man något att göra mellan samtalen ett tag. Idag hade jag uppdraget att klistra fast frimärken på julkort. Jag har t.o.m. väntat i två dagar med att göra det, bara för att jag skulle kunna ha det som uppdrag på jobbet.

Så jag packade med mig påsen med julkort och tog med frimärkena jag inhandlat och började klistra. Det tog ungefär 3 minuter. Max. Inkommande samtal under tiden, inräknade. Nu har jag inget att göra,  men det känns ändå bra att jag avverkat ett uppdrag.

Snart ska jag börja med ett nytt uppdrag, ett lite krångligare. Att titta på schemarullen och jämföra vilka arbetspass i vår som kommer krocka med inplanerade aktiviteter och resor. Jag drar mig lite för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0