I kväll är det dags

"Nordman får elda upp hur många häxor de vill. Inför avgörandet i kväll står en annan häxjakt i fokus. Den på Carola.

Jag vet inte hur det gick till - men plötsligt blev det öppen jaktsäsong på Carola Häggkvist.

Efter superduons fiasko i Västerås startade tredje världskriget i min mejlbox. En del läsare var härligt skadeglada över att jag hade fel i mitt finaltips (fair enough), en del tv-tittare förklarade myndigt att ?One love? inte var särskilt stark (smaken är som baken). Inget ovanligt med det. Det anmärkningsvärda är det Carola-hat som börjat välla fram. Skadeglädjen över schlagerdivans oväntade magplask är enorm ute i stugorna.

Carola är vår största schlagerstjärna genom tiderna - och för vissa verkar det plötsligt ha blivit ofantligt svårt att hantera. Jantelagen har firat stora triumfer under de tre veckor som passerat sedan Johnson & Häggkvist blev bortvalda av svenska folket. En uppsjö krönikörer har - i efterhand, förstås - kastat sig över superduon och frossat i deras flopp. Insändare har hånskrattat åt finalmissen.

En rad artister - BWO, Nordman och Thérèse Andersson - har ganska så hjärtlöst sågat Carola sedan de noterat att vinden vänt. Inte särskilt sjyst. När schlager-SM i kväll byter tävlingsform kommer det att rasa in röster på favoriternas motståndare. En del lär till exempel ringa på Nordman enbart för att jävlas med Carola. Andra kommer rösta nej till "One love" mest för att få en ny "kul" skräll. Jag tror på lyckliga slut, men kanske är jag naiv.

Det kan sluta hur som helst - igen! - men tipset är trots allt "One love" och Sibel till Globen. Av den enkla anledningen att de är bäst.

Svarta hästen heter Nordman.

I kväll är det dags att välja sida."

//
Anders Nunstedt, expressen.se
http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen

Kommentarer
Postat av: Nathalie

roligt att du bloggade om samma =p

2008-03-09 @ 11:02:36
URL: http://diveby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0