I natt jag drömde

I natt drömde jag en mystisk dröm. Jag och My hade rest utomlands på en EU-konferens. Egentligen skulle vi inte vara där men på något sätt hade vi lyckats mygla in oss och fått ett slags allrum med kök och vardagsrum där vi skulle bo. När vi står och packar upp våra saker på köksön kommer Niklas och Jon in och skulle bo där, men de såg inte mig för jag stod bakom My som de inte kände igen. Niklas började prata med My om allt möjligt och när jag klev fram blev han sur och sade argt: "Hej på dig Johan Nylander". Jon blev förnärmad och kröp iväg.

Plötsligt var konferenslokalen ett stort stort tåg/flygplan där man gick runt och letade bra platser för det skulle vara en fotbollsmatch på tåget. Stolarna och båsen stod åt alla håll och kanter, allt var rött och det var en heltäckningsmatta på golvet. Jag hittade en bra plats med min vän som nu inte var My utan en blandning av Christoffer och Petter. Vi tog av oss våra skjortor för att visa de vita linnen vi hade på oss för att heja på det ena laget, som var klädda i rött. En liten pojke kom och frågade om han fick sitta med oss. "Inte om du inte tar av dig till vitt!", sade Christoffer/Petter argt men lurigt. Då gick pojken och vi blev nöjda.

I samma veva hade alla hittat sina platser och min mamma blandat med en medarbetare på eniro kom till vår plats och frågade varför vi inte satt i knät på varandra. Precis då började musiken spela för plötsligt var det en konsert med Scissor Sisters som skulle hållas på tåget, så jag vinkade bort mamma/medarbetare och såg att det var en kille och en tjej från Sundsvall som jag känner som utgjorde gruppen. Ingen stod dock på en scen utan de, och många andra på tåget satt vid varsin dator med headset på sig. Killen satt och kollade på datorn och började sjunga Mikas Grace Kelly, men började för tidigt så alla skrattade.

Sedan vaknade jag. Logik I say. Thats it.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vad härligt att jag också fick vara med på ett hörn. :(

2008-05-04 @ 19:38:28
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0