Big Dog



Den här har jag kanske skrivit om förut, jag minns inte. Jag har läst om den någon gång för länge sedan men snubblade över den nu igen. Det är en robot som amerikanska militären tagit fram som kan gå som ett djur och hålla balansen riktigt bra. Big Dog kallas den. 

Jag vet inte om det är för att lederna böjs åt helt fel håll, eller om det är för att benen går så frenetiskt med små ryckiga steg hela tiden, eller för att den ser ut som ett avkapat mufflonfår, men ohyggligt obehaglig är den i alla fall att titta på.

Klättra kan den göra också... och hoppa. Och bära saker.
Jag är säker på att den också, när tiden är precis den rätta, kan dra fram sin motorsåg vi alla hör att den har någonstans där inne, och kapa alla tekniker på mitten och börja sitt utrotande av mänskligheten.
Det är tur att den i alla fall inte kan simma. Eller kan den?

Kommentarer
Postat av: Ruda

Jag hatar den där. Den är fruktansvärt obehaglig att se på...

2008-11-05 @ 00:06:18
Postat av: Lotta

Whäää. Tänk om man skulle möta en sån i skogen när man var ute och plockade svamp.

2008-11-05 @ 09:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0