Först på jobbet

Ja jag sitter alltså här på jobbet, klockan är 06.04 och det är kö. Väldigt lockande en söndagsmorgon.

Att sitta ensam här i lokalerna är lite småläskigt. Det är inte bara jag som hör ljud, vi är flera som är överrens om att det hörs steg på övervåningen och någon som skriver på ett tangentbord i den stora salen. Som tur är sitter jag aldrig där men här i rummet där jag sitter har jag nära till fikarummet varifrån det hörs röster emellanåt, fastän jag kan se att ingen är där. Jag sitter och spanar ut genom fönstren mot korridoren och hoppas på att någon arbetskamrat snart kommer (och inget annat).

Tänk så obehaglig en gammal ombyggd industrilokal kan vara.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Stackars lilla Johan =)

2008-11-16 @ 12:53:37
URL: http://timeforpierre.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0