Glitter i skägget

Idag har jag städat hela mina ägor från golv till tak. Jag har dammsugit, dammtorkat, rensat och kastat. Det enda jag inte gjort är torkat golven, men väl alla dörrar. Anledningen var att jag ska sätta upp julpyntet  och vill inte göra det på dammiga hyllor och fönsterkarmar.

Jag har rensat igenom alla kartonger med julpynt och lämnat kvar mer än hälften i kartongerna (det som alltid ligger kvar i botten men inte har använts de senaste 10 åren). Nyss försökte jag sätta upp en ny, glittrig julstjärna jag fick av farmor i present men det behövs skarvsladd och snören och spikar, av vilket jag inte hade något. Så nu ligger den på golvet ändå, städningen till trots. Men den glittrar fint. Som allt annat där jag ha flängt med den.

Jag var för övrigt ut till Birsta en sväng också för att köpa lite roliga saker för mina present-presentkort. Fyra saker hade jag på listan. Ingenting fanns. Jag blev leds och misströstade en stund, sedan tog jag till vara på den kapitalistiska andan som omger en så här i juletid, köpte mig julte, saffranshonung och en läskbrygd med smak av ingefära, saffran och malt vid namn Festmumma på Kahls Te & Kaffehandel. Då kändes det genast mycket bättre. Konsumtion står sig svårslagen i att bota orkeslöshet och misströstan.

Julteet luktar precis som man vill att jul ska lukta, d.v.s. helt underbart och saffranshonungen skulle jag kunna äta med sked som godis! Jag återkommer med hur festmumman smakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0