55555

Jag rabblar ett antal hundra siffror om dagen i mitt jobb. Ändå har jag väldigt svårt att klämma ut vissa siffror mellan läpparna. Siffrorna 4 och 5 byter alltid plats på vägen ut från hjärnan så jag måste säga ...4 nej förlåt 5. Man tycker att jag borde kunna rabbla telefonnummer och siffror i sömnen utan minsta fel och det kan jag i de flesta fall, men ibland stockar de ihop sig som en bäverdamm och det tar tvärstopp. Som nyss t.ex. när jag hade hittat det efterfrågade numret och precis skulle börja läsa det så blev det helt blankt i hjärnan och jag var tvungen att göra en konstpaus, titta på siffrorna och sedan lite i taket innan poletten trillade ner och jag kom ihåg vad de hette. Kanske var det dock för att jag samtidigt halvlåg på golvet i ett försök att plocka upp en lapp kastad från en arbetskamrat. Jag lyckades i alla fall både plocka upp lappen och klämma ur mig numret den här gången också.

Kommentarer
Postat av: Daniel

MAN FÅR INTE KASTA LAPPAR!

2008-11-20 @ 13:15:51
Postat av: Tom

Det får man visst det!



Jag får "system overload" ibland jag också. Som att jag ser siffror för första gången i mitt liv.

2008-11-20 @ 15:13:11
Postat av: Andréas

Jag har börjat blanda ihop 2 och 7. Varje gång jag ser en 2:a, så tänker/säger/skriver jag 7, och det börjar bli lite jobbigt nu.

2008-11-28 @ 06:09:04
URL: http://mrspeakerphone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0