Speed Reader

Jag sitter och försöker läsa bloggar men bristen på sömn sätter lite käppar i hjulet. Långa textstycken börjar så smått rycka lite på sig, bokstäverna hoppar loss från raderna och till slut dansar de allihopa hula-hula hullerombuller. Det påminner mig om en barnfilm jag såg för ett tag sedan, Speed Racer, som såg ut så här från början till slut, ofta i ett ännu högre tempo än i klippet:

Det gör mig lika rädd för sömnbrist som för dagens barn. Låt dem aldrig se den här filmen och äta socker samtidigt, det kan aldrig gå bra. Jag var själv helt slut efter filmen av alla färger, allt blinkade och blixtrande, snabba bilar hit, snabba bilar dit. Animerat och verkligt, bildklipp, bildklipp, bildklipp. Ibland ploppar scener ur den upp framför mina ögon mitt på dagen och jag blir alldeles förvirrad. Akta er föräldrar.
Nu ska jag försöka fortsätta läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0