Kaffechock

När jag dricker för mycket kaffe (vilket nu var en kopp eftersom den andra halvan av min kaffetjock var choklad) blir jag orolig i magen. Inte så att jag behöver springa till vattenklosetten stup i kvarten (!), utan mer att jag blir nervös för att något är fel. Jag börjar fundera om jag gjort något jag inte borde, glömt något jag tvunget skulle komma ihåg, om det hänt någon något, om någon håller på att överge mig, om världen håller på att gå under och bara jag känner av det, ja ni förstår hur det lindar in sig som om jag skulle vara synsk eller en domedagsprofet. Till slut lyckas jag övertala mig själv att det bara är kaffet, men lyckas ändå aldrig riktigt släppa någon av scenarierna.

Nåväl.. snart slutar jag. Då ska jag hem och doppa pepparkakor i mjölk. Inte kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0