Dreams

05:55 står klockan på. Jag börjar jobba om 5 minuter, annars finns det inte en chans till att jag skulle vara uppe så här okristligt tidigt. Jag är dock inte ensam, enligt boken man skriver i när man kommer ska det vara en till person här. Men jag har inte hittat honom. Det var bäcksvart i alla rum och jag har inte hört ett knyst sedan jag kom, utöver ventilation och kaffeautomater som utstöter molande ljud emellanåt.

När alarmet ringde imorse vaknade jag mitt i en dröm, det har hänt de flesta nätterna den senaste tiden. Jag minns inte så mycket av nattens dröm dock, mer än att jag var på en båt. Det är mycket med båtar just nu. Härom natten drömde jag att jag var i Serbien och skulle låsa in mina värdesaker men hade inte tillräckligt med euro (som de inte har i Serbien) för man var tvungen att hyra två deponiboxar samtidigt. Jag försökte skramla ihop ur det jag hade i fickorna, men allt som fanns var 50öringar och kolsvarta femmor som blivit färgade av mina nya byxor. Som tur var fanns ett tvättställ där jag kunde gnugga bort den svarta färgen för att visa att det var autentiska pengar. Dock spelade det ju ingen roll eftersom det var svenska kronor, men viktigt var det i alla fall. När pengarna ändå inte dög blev Niklas (som också var där i gänget) irriterad och slängde fram alla sina euro att betala med, men då skulle han ha min lypsyl i utbyte och det var det inte värt sade jag surt. Det är vad jag minns. Utöver sceneriet med kravallstaket, väktare, röd heltäckningsmatta och en pool.

Sist jag sov hos en kompis drömde han att någon plötsligt, mitt i drömmen ropade DREAM!!
Det var min väldigt... effektiva smsvibrationssignal från mobilen på blombrädan som utöver att vibrera också är väldigt bra på att ljuda mer än den vanliga smssignalen. Nu kan jag inte höra annat när den vibrerar än att den låter DREEAM!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0