Kakeldekor

Jag har ju länge tänkt fräscha upp mitt badrum. Jag har skrivit tidigare om den hemska kakeldekoren i spektrakts alla färger som sitter på alla plattor där inne. Nu har jag bestämt mig för att göra slag i saken eftersom jag hittat en butik som har ett jättestort utbud av kakeldekor som jag kan täcka det gamla med. (För orginalkaklet är heller inte särskilt attraktivt med babyblå ränder på mitten.)

Problemet är bara att butiken ligger i Stockholm och utbudet är så stort att jag kan inte bestämma mig för vilken sorts svart jag vill ha. Det finns nämligen flera nyanser av blanka, matta, helt svarta, gråsvarta, kolsvarta plus några andra spännande som borstat stål, mörk ek osv. Det finns inga bilder på hemsidan av hur de ser ut uppsatta, utan bara en målad bild av varje modell, så det gör inte saken lättare. Jag skulle kunna beställa hem flera olika och skicka tillbaka de jag inte vill ha, för de har väldigt fina returrättigheter. Men det känns samtidigt väldigt jobbigt. Jag har ingen resa till Stockholm inplanerad på ett tag heller så det blir väldigt mycket dyrare om jag skulle åka ner för att granska de olika sorterna.

Det här är ett stort i-landsproblem, som ni märker. Antingen beställer jag hem flera och förlorar bara fraktavgiften när jag skickar tillbaka. Eller så chansar jag på någon och beställer hem. Om jag kan bestämma mig. Jag skulle behöva en rådgivare. Här är en länk till sidan om du känner att du, bättre än jag själv, vet vad jag vill ha:

http://www.kungsfarg.se/kakeldekor.htm

Hjälp?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du ska ju hit nästa helg! :D

2008-10-10 @ 14:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0