Msndöden

Sånt här får jag spunk på:

Bekantpåmsnsomegentligeninteharnågotattsäga: Tja, läget? görs? händer i helgen?

Och när man sedan engagerat sig i att svara på dessa frågor man vet egentligen bara är artighetsfraser blir svaret ändå; "Ok". Man hade lika gärna kunnat skriva "Det är förjävligt, livet suger och jag planerar min egen död. I helgen kommer jag inte finnas längre." Och svaret skulle ändå bli "Ok". Möjligtvis "Hehe ok."
För det första kan det väl inte vara så svårt att komma med något bättre att öppna en konversation med, eller säga eller fråga. Och om det är så svårt så är det nog bättre att inte säga något alls, för då finns det nog egentligen inget att säga.

Visst är jag bitter av mig. Mest irriterad blir jag nog för att min dator får dödsångest när det händer för mycket samtidigt, som att många börjar skriva på msn samtidigt som jag håller på i andra program. Då börjar den protestera genom att sega ner, hänga sig och klaga med väldigt konstiga ljud. Därav hatar jag dessa meningslösa konversationer. Säkert lite mer än nödvändigt.

Sade någon i-landsproblem?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh vad jag håller med! Det finns inget värre. Men jag känner mig alltid så fånig när jag tänker det så jag brukar inte våga berätta det för nån. Skönt att du gjorde det först ;)

2008-10-28 @ 13:13:45
Postat av: Nathalie

Åh, vad bra. Jag hoppas att folk läser och även tar till sig. Smart med ett inlägg om det så slipper du bemöda dig med att säga det direkt till de berörda. Vi har väl iofs också våra stunder, men jag tycker det är trevligt. Vi pratar om meningslösa saker men på ett sätt som i alla fall för oss(?) är roligt.

2008-10-28 @ 14:15:12
URL: http://diveby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0