Boktipset

Jag läser väldigt sällan böcker. Jag tycker inte det är något man bara kan gå och göra. "Nu ska jag sätta mig och läsa i min bok." Jag får för mig att jag missar massa saker som kan hända om jag gör det. Jag kan bara läsa en bok om jag inte kan göra något annat, tex. som när man åker buss eller tåg. Därför läser jag också bara när jag åker buss eller tåg.

Det blir inte allt för många böcker på ett år eftersom jag inte reser så hiskeligt ofta, men i helgen läste jag ut boken jag hållit på med hittills i år; Teri Hatchers Burnt Toast. Väldigt söt och rolig bok. Handlar om vad hon har lärt sig i livet och hur andra borde lära sig att ta vara på dagarna på samma sätt som hon har lärt sig att göra. Låter högdraget och pretto, jag vet, men den är verkligen inte skriven så. Tänk Susan i Desperate Housewives, så är den skriven. Som om den vore skriven av henne. Hon verkar vara ganska likadan i verkliga livet. Lite smartare bara, och inte riktigt lika klumpig.

Nu måste jag börja på en ny bok när jag åker iväg igen till helgen och jag har upptäckt att jag har flera stycken olästa som jag har fått och köpt och måste läsa, men jag kan inte bestämma vilken jag ska börja med.

Jonas Hassen Khemiri - Montecore
Des Mangan - This is Sweden Calling
Al Gore - An Inconvenient Truth
Åsa Schwarz - Och fjättra Lilith i kedjor
Janet Evanovich - Jagat byte

Tja, alla är väl inte så jäkla spännande. De två sista tex. har jag fått av pappa som han fått eller hittat någonstans. Två små pocket. Man läser ju bara namnet på den näst sista så blir man sugen att bränna den. Men jag ska inte vara fördömande, har tänkt att ge alla en chans. Någon som läst någon av dem och har något att rekommendera mig inför helgen? Jag kan rekommendera Blonde av Joyce Carol Oates som jag höll på med hela året 2006. Den är väldigt tjock. Men värd varje läst sida.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jane Fonda - Mitt liv så här långt?

2008-09-30 @ 14:18:32
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Daniel

Lilith har jag läst. Helt okej :)

2008-09-30 @ 15:34:54
Postat av: My

Jag tänker föreslå Hemsöborna. Fin bok. Har du läst den är den värd att läsas om igen, har du inte läst den bör du stå i skamvrån och läsa den. NU!

2008-09-30 @ 15:47:06
Postat av: Johan

Jane Fonda gav jag till min mamma, fast den kan jag ju också läsa. Sedan har jag ju Kafkaboken också kom jag på.

2008-09-30 @ 17:20:28
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)





Med vänlig hälsning

Astronauten

http://astronautenochfrank.blogg.se

2008-09-30 @ 17:22:27
Postat av: Poffis

Montecore är grym och Hassen Khemiri bäst. Läs den.

2008-09-30 @ 22:08:06
URL: http://ztefan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0