Kantarellsås

När jag kommer hem ska jag sätta mig och rensa en kasse med kantareller. Sedan ska jag laga så mycket av det här, som får plats i en panna:

Kantarellsås
  • 6 dl färska kantareller, rensade, grovhackade
  • 0,5 dl schalottenlök eller gul lök, finhackad
  • 2 dl vispgrädde
  • 3 dl mjölk
  • 2 msk vetemjöl
  • 75 g smör
  • Salt och nymalen vitpeppar
  • Ljus soja

  • Kommentarer
    Postat av: Lotta

    Nu blev jag sugen på den med. men man får inte äta samma sås tre gånger på en vecka va? mina svampar är iaf kokade/stekta och frysta nu. och några blev kantarelltoast igår. jag känner mig duktig ;)

    2008-09-24 @ 17:44:58

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0