Zombie

Varje morgon när jag vaknar och är trött som en gnu looovar jag mig själv dyrt och heligt att när jag kommer hem ska jag lägga mig i sängen igen och ta en fruktansvärt oförtjänt tupplur, eftersom anledningen till att jag vaknar trött är att jag lägger mig för sent på kvällarna (nätterna).

Men så när jag kommer igång efter någon timme och det börjar bli dag känns idén att lägga sig sämre och sämre.  Hur kul är det att lägga sig och sova bort ännu mer av den fria tid man har mellan arbetspassen, tänker min sömnbristskadade hjärna. Idag ska jag dock hålla mitt löfte till mig själv och lägga mig när jag kommer hem för idag är jag ganska så halvdöd efter de 3h härom natten. Bra mycket mer halvdöd än jag var igår.

Jag är till och med trött i käften. Jag försöker prata men tungan och läpparna tycker inte det är någon bra idé och stretar emot så mycket de kan. Va? säger kunderna medan jag försöker artikulera ut orden så gott det går. Tro fan det att ni inte hör, tänker jag.

Nu har jag rast. Om 1h 15min får jag äta. Om 3h 30min får jag sova. Såvida inte den här tanken som ploppade upp i min skalle att åka in till stan och fynda lite på rean på Riviera innan jag åker hem, tar överhanden. Pengar har jag ändå inte så den idén ska jag försöka strypa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0