Det här med påsk

Jag tror jag har skrivit exakt ett sånt här inlägg för några år sedan, eller så får jag bara en långvarig déjà vu.

Det har börjat trilla in frågor lite här och var om vad jag har för planer i påsk. Nja, jag vet inte.. jag jobbar några dagar och är ledig några svarar jag utan att riktigt förstå vad man är ute efter. Vad jag har förstått brukar vissa planera in stordåd över påsk, firanden likt jul och midsommar. Släktträffar, resor till fjällena, ja jag vet inte allt vad. I min familj pyntade vi huset gult och grällt, letade gömt påskägg någon av dagarna och åt lite extra mycket ägg, lite extra sporadiskt. Annars var påsk vilken helg som helst.

Därför kan jag verka smått förvirrad när någon frågar om planer för påsk. Jag kan berätta mina planer så här långt; jag jobbar skärtorsdagen och långfredagen. Sedan ska jag sova påskafton, påskdagen och annandag påsk.

Kommentarer
Postat av: Petter

Sov gott då ;)



Nä men jag håller med. Minns exakt första gången jag tänkte på samma sak. Mitt första jobb året efter gymnasiet. En kvinna: Vad ska du göra i påsk då? Jag: Ehh..?!



Sedan dess tänker jag alltid på den kvinnan när det närmar sig påsk...



2009-04-07 @ 12:03:11
Postat av: Poffis

Jobba på en långfredag!

2009-04-07 @ 19:12:27
URL: http://stefanlundkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0