They can't stop the spring

Det börjar bli vår även i Norrland. D.v.s. snön ligger bara kvar på gräsmattorna och man har börjat sopa gatorna i stan. Man går ut genom ytterdörren utan att kylan slår emot en, det känns faktiskt behaligt med jackan uppknäppt. Om man står i lä förstås.

I helgen var jag på en liten bilutflykt runt Alnö för att se hur långt våren kommit. Jag spionerade med mitt lilla öga (som man säger på utrikiska) en fjäril och en rödhake. Årets första vårtecken. Tillsammans med videkissar som börjat spricka ut i helgen. Håller värmen och solen i sig så kanske tussilagon tittar fram nästa helg. Då ska jag ta fram min cykel!

Kommentarer
Postat av: Lotta

I Åre har tussilagon redan börjat titta fram, i stora mängder. Leta du riktigt noga så finns dom nog i sundsvall med :)

2009-04-14 @ 16:14:23
Postat av: Svea

ja, det finns redan tussilagos! i backen upp mot granloholm :)

2009-04-14 @ 17:30:13
URL: http://www.ruda.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0