Mycket stryk

Igår hade jag en ledig dag mitt i veckan och försökte vara riktigt huslig. Jag bokade in en spontan tvättstuga och tvättade allt som låg i tvättkorgen, plus alla handdukar och sängkläder. Sedan STRÖK jag allt som behövde strykas också. Jag strök det... allt. På en gång!

Det värsta jag vet när det kommer till hushållssysslor är att stryka. Jag skulle diska berg av tallrikar för att slippa stryka en hög med rentvätt. Jag tror det är för att jag är så dålig på det, plus att jag är en obotlig perfektionist allt som oftast och blir knäpp om jag inte lyckas få kläderna snyggt strukna. Vanligtvis får strykbordet stå framme en halv dag, då kan jag stryka en tröja sedan göra något annat. Stryka två plagg till, göra något annat. Stryka lite igen, göra något annat.

Idag har jag också en ledig dag. Sedan jobbar jag natt 22.00-04.30. Jag får i alla fall ta sovmorgon utan dåligt samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0