Juljobb

Tillbaka på jobbet igår och åter på brottsplatsen idag klockan 06.30. En vanlig söndag kan tyckas och ja, fyllesamtal klockan 07.17 tyder på detsamma.

Jag har haft en väldigt trevlig jul även om den känts lite kort. Ett arbetsschema som rullar på utan speciella julledigheter gav mig två dagar ledigt under jul- och nyårsveckorna. Som tur är lyckades jag få ledigt på julafton, så jag i alla fall fick två juldagar i rad ledigt. Nästa lediga dag är på onsdag. Ännu nästa den 4:e januari.

De två första dagarna på året jobbar jag 23.00-05.30. Det låter som en klagosång men jag försöker ställa in mig positivt på att det f-ö-r-h-o-p-p-n-i-n-g-s-v-i-s blir två lugna nätter efter nyårsafton... men vem vet. Inget är för konstigt på det här jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0