Deltävlig 2

Nej hörrni. Det här godkänner jag faktiskt inte. Startfältets enda riktiga kanonlåt går till Andra chansen. Kan man inte sätta en åldersgräns på röstandet till 15 år? Så här gick det:

Till final:
H.E.A.T - 1000 Miles
Måns Zelmerlöw - Hope & Glory

Till Andra chansen:
Amy Diamond - It's My Life
Lili & Susie - Show Me Heaven

Internationella juryns val:
Amy Diamond - It's My Life

Utslagna:
Cookies n Beans - What if
Markoolio - Kärlekssång från mig
Jennifer Brown - Never Been Here Before
Lasse Lindh och bandet - Jag ska slåss i dina kvarter

Ja, vart ska jag börja... H.E.A.T till final. Kanske en bra rocklåt, men helt fel forum. Nej jag tänker faktiskt börja med Måns. Nu frågar jag mig faktiskt; vem röstar på Måns? Jag kan nog inte komma på andra än småflickorna som tycker Måns är bra vad Måns än gör. Showen var bra, låten var... väl bra. Platt och tråkig, gjord förut och mycket bättre. Den var väldigt mycket Fredrik Kempe. Så mycket att den lät som Hero. Väldigt många gånger. T.o.m. precis likadan i vissa delar, lyssna bara på slutet av refrängen.

Nej, den enda låten som fastnade i mitt huvud efteråt var Lili & Susies och den var också den enda jag tyckte var riktigt riktigt bra. Så lät också alla de kommentarer jag fick höra under gårdagskvällen, vilket inte var få. Därför vågade jag inte hoppas annat än att de åtminstone skulle ta sig vidare i någon form. Att de sedan skulle ställas mot Måns gjorde ju inte slutresultatet oväntat. Måns vinner alltid oavsett om han är bra eller inte. Det är mer än vad fröken Häggkvist gör även om hon är bra varje gång.

Min andra favorit var Jennifer Brown som jag tyckte hade en kanonfin låt och definitivt borde ha gått åtminstone till Andra chansen. Det hade klagats på lite sur sång i första versen men det klarade hon sig ifrån galant igår kväll. Nej, både hon och låten förtjänar bättre än en sjundeplats. Cookies n Beans gjorde ett kanonfint framträdande och ryckte i min lilla countrynerv men de är också i lite fel forum, hur fantastiska sångerskor de än må vara.

De två sista bidragen tycker jag dock hamnade där de skulle. Markoolios parodi slutade där Dima Bilan borde ha slutat ifjol och Lasse Lindh med kommunistfanor slipper vi se i fler Melodifestivaler om han håller det han lovat i Sundsvalls Nyheter. Ska jag avsluta med någonting positivt måste det ju bara bli Petra Mede. Så ofantligt rolig människa får man leta länge efter! Ännu roligare än förra gången och mitt i prick i nästan varje skämt. Jag blir alldeles lycklig bara av att se henne. Ja, hon får 12 poäng rakt av!

...och hörrni: "Love... will survive!" För det var väl Måns?... eller... var det Charlotte? nej? Måns... eller Charlotte?... eller?

Kommentarer
Postat av: Linda

Johan, vad är det här??? Jag ÄLSKAR Måns! Jag håller med om att Lili och Sussi absolut ska till globen i AC. Men Måns...hmmm...det där får vi diskutera vidare... Kram kram

2009-02-15 @ 21:09:36
Postat av: Poffis

Trevlig kväll hörru :)

2009-02-15 @ 21:43:28
URL: http://stefanlundkvist.blogg.se/
Postat av: Amanda

Heat var sämst, fjantrock var vad det var. Vill man vara ett seriöst rockband så ställer man väl för fasiken inte upp i melodifestivalen.

2009-02-16 @ 15:18:26
Postat av: Robin

Jag är helt enig med dig Johan. Jag tyckte inte alls att måns var så bra som tydligen många tyckte. Han sjunger om Hope and Glory. Ganska stora ord i sig själv. Men resten av låten följer inte upp det. Du hade kunnat använda text från Cara mia eller Hero istället:). Det som var värst var koreografin. Halvnakna kvinnor med boxnings koreografi.. Vad är det för Hope and glory med det!!

Lili & Susie och Jennifer Brown var nog bäst för min del. Country tjejerna var också bra, men kanske fel forum som du sa.

2009-02-18 @ 01:53:37
URL: http://wwwblom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0