Eurovision: Your country needs you

Om Finland på senare år har lärt sig att välja rätt, så har Storbritannien gått den rakt motsatta vägen. Från att ha varit ett av de mest framstående länderna att vinna (5ggr) så har de hamnat i bottenskiktet de senaste åren, t.o.m. med två sistaplatser (2003, 2008).

I år har de därför bestämt sig för att satsa hårt och har lyckats få Andrew Lloyd Webber att skriva vinnarlåten som heter My Time och vem som ska sjunga den avgjordes i helgen. Vann gjorde sångerskan Jade med över 50% av rösterna i finalen. Att det är Webber som skrivit låten tillsammans med Dianne Warren hörs direkt och det är nog första gången en så musikalaktig låt deltar i tävlingen. Den är väldigt finstämd och sångerskan är fantastiskt duktig, men den har fått rätt svala mottaganden i Europa. Det blir nog antingen flip eller flop för den här.

Kommentarer
Postat av: Tomas Lidén

Flop - jag höll på somna! ;)

2009-02-01 @ 23:04:28
Postat av: Nathalie

Vad du kan Johan! Om hur folks scener ser ut och en massa annat. Jag har lärt mig lite nytt på min front idag också. Om nåt som heter rufism. Spännande va?!?!?!?!

2009-02-01 @ 23:23:00
URL: http://diveby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0