Ute

Ibland känner jag mig som en åldring. Några kollegor går runt och pratar om alla fester i helgen som de planerat hela veckan lång. Själv inser jag just då att det är fredag idag. Och att fredag börjar helgen. Då normala människor är lediga och går på trevligheter. Jag har inte ett jota åt det hållet inplanerat. Jag har inget inplanerat utom att se på tv imorgonkväll och åka till Media Markt och hämta min mikro. Jag kan inte alls minnas senast jag var ut. Jag tror jag kan minnas var det var och då köpte jag en öl och satt i en soffa i några timmar innan jag åkte hem. Sedan dess har jag jobbat helger. Fester känns som något som händer när alla utflyttade vänner är hemma igen på storhelger. 2-3ggr per år.

Jaha, där var rasten slut också. Tillbaka till verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0