Försöka dra ut på samtalet, eller försöka föra det framåt?

Kund: Jag skulle vilja ha numret till förskolan Blomman i Uppsala.
Jag: Ja, då har jag olika nummer till de olika avdelningarna där.
Kund: Ja ...
Jag: ...och då är det till Blå, Röd, Grön och Gul.
Kund: Ja ...
Jag: ... vilken vill du ha?
Kund: Ja, ta till Blå och Röd
Jag: Då är det xxxxxxx och xxxxxx, vill du att jag kopplar dig också?
Kund: Ja ...
Jag: ... till vilken av dem?

Man kan tro att det var ett barn jag pratade med, men se det var en vuxen kvinna. Någon gång ska jag prova att bara ge svar och inte försöka luska ur personen vad den vill. Det vore spännande att se hur långa de samtalen skulle bli. Apropå att vi "drar ut på samtalen".

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Som Aftonbladet eller Expressen?

Precis som jag, kan inte välja, tar därför båda!

2009-02-03 @ 18:00:47
Postat av: Ing-Marie

Du som är expert på svenska språket; Säger man "jag" eller "mig" i ovanstående kommentar?

2009-02-03 @ 18:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0