I natt jag drömde

I natt drömde jag om jättemånga olika saker jag har tänkt på den senaste veckan, ihopslaget i en dröm. Bl.a. en dröm som började med att jag var med min mamma och pappa i Moskva och vi skulle besöka ett enormt torn som stod mitt i staden.

Vi skulle till våning 15 och för att ta oss dit var vi tvungen att ta oss upp för såna trappor som finns på Hogwards i Harry Potterböckerna/filmerna. Sedan supersnabba hissar som bara stannade på vissa våningar. Vi tog en som gick till våning 16 där Leona Lewis stod med världens största leende och visade oss till trappen ned en våning. Sedan skulle vi gå en hemlig väg genom en spricka i tornet som ledde inuti väggarna där man fick krypa, åla och hoppa ner i stora vattenpölar för att komma framåt.

Plötsligt var Nathalie med och vi gick på ett led i de jättemörka gångarna som bara var upplysta med värmeljus. Plötsligt var det här tornet i Frankrike, där Nathalie nyss hade varit med My på Carolakonsert och när vi närmade oss slutet på gången, ett litet litet rum med kuddar och tyger på golvet och ljuslyktor i taket kommer Nathalie på att "Men det var ju här jag var härom veckan!" och när vi ålar in i rummet kommer Carola in från en dörröppning med julkonsertklänningen och massa tyger i olika färger lindade runt sig. Plötsligt var det en överraskning från mamma och pappa till mig och Nathalie att vi skulle få träffa Carola i det där rummet och hon skulle sjunga för oss och umgås en stund. Nathalie började gråta och jag sade till Carola "Så det är här du har klämt in dig!". Sedan vaknade jag.

Kommentarer
Postat av: Poffis

Haha, dampjohan.

2009-02-04 @ 23:06:47
URL: http://stefanlundkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0