Я не говорю русского

Jag har hört av en vän till en vän att man inte ska kunna ryska om man turistar i Ryssland. Även om man kan ryska ska man låtsas som att man inte kan, annars blir man pålurad vad som helst. Ännu mer och ännu värre vad som helst, så jag blev tveksam till den där kursen Ryska inför resan. Jag tänkte att man kanske kan läsa den ändå för att, till någon viss grad, kunna läsa på skyltar och liknande, även om man får låtsas att man inte kan. Det skulle kännas lite bättre att förstå något över huvud taget i det där landet.

Jag är lite rädd för Ryssland. Jag föreställer mig att de står militärer på flygplatsen med uzis i händerna som plötsligt rycker iväg någon turist som ingen sedan hört talas om något mer.

Jag är lite rädd för att skriva om det där landet också. Man vet aldrig vem som övervakar och tänker haffa mig när jag anländer för att jag skrivit, vad som kan uppfattas som, negativa meningar om landet. Och vore det något land som gjorde det så vore det väl det här. Hej hej FRA.

Kommentarer
Postat av: lookcool

Ryssland förlorar mycket mark inom demokrati och frihet, tyvärr. journalister och advokater blir mördade för att de har rättsmål som är obekväma för staten. Så jag ger det tio år innan Rysslands demokrati går igenom isen igen.

2009-01-23 @ 09:35:37
Postat av: 777

ну понеслось.

чё-т я погляжу, ваш демократи и фрихет несколько энсидигий

убийц Улофа Палме так ведь и не нашли





2009-01-23 @ 18:35:54
URL: http://www.patriot.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0