Lilla mamma

När jag var liten var allt man gjorde hemma väldigt välplanerat. Särskilt måltiderna som alltid åts hemma med uttänkt, egen lagad mat i samma tid varje dag. Efter ett antal år ledsnar man på rutinen och efter ytterligare några ledsnar även ens föräldrar. Så här har min mor resonerat kring maten igår och idag:

Igår: Ska vi ta och åka på Playa och äta idag? Jag har fan ingen lust att ställa mig och göra något.

Idag: - Mamma vad ska vi äta? - Ja, jag har varit sugen på pärer och äggsås i så många dagar så nu håller jag på att göra det. Men det finns ingen fisk eller nåt till, så du får ta sill om du ska ha nåt.

Det är härliga tider.

Kommentarer
Postat av: Poffis

Du och din äggsås!

2009-01-12 @ 18:05:56
URL: http://poffis.blogspot.com
Postat av: Petter

Haha :)

2009-01-12 @ 18:35:13
Postat av: Ing-Marie

Jag har blivit likadan. När barnen var små gjorde jag veckomatsedel och hängde på kylen. Varierad mat som kött, fisk, fågel, soppa och grönsaker till varje mål. Nu blir det ofta China och Gonzalos. Jag blir så glad att höra att jag inte är ensam om att vara lat mor! (med ålderns rätt kanske?)

2009-01-12 @ 19:06:14
Postat av: Ing-Marie

Oops! Kan du ta bort mitt första inlägg? Det ser inte snyggt ut...

2009-01-12 @ 19:20:58
Postat av: Ing-Marie

Ta bort mitt första anonyma inlägg! Tack!

2009-01-12 @ 19:23:56
Postat av: Ing-Marie

Ta bort mitt första inlägg. Det ser inte bra ut!!!

2009-01-12 @ 19:25:30
Postat av: Ovannämnda

Men herregud! Hur gick det till? Jag ger upp, nu ska jag aldrig mer ge mig på att kommentera.

2009-01-12 @ 19:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0