Trampad på

Jag har ett par vita tygskor som jag köpte i London. Eller rättare sagt hade jag ett par vita tygskor innan jag gick på Gatufesten i dem, två kvällar. Nu är de snarare grå med svarta och lite andra otrevligt färgade fläckar på.

Jag tog fasta på en metod som en arbetskamrat pratat om, nämligen att lägga dem i klorin för att få dem vita och fina igen. I med några liter vatten, lite klorin och sist skorna ner i diskhon. Imorse hade lite smuts flytit upp till ytan och de färgglada fläckarna verkade vara borta men det svarta satt kvar. Jag vågar inte riktigt hälla i mer klorin, jag var redan rädd igår kväll att jag skulle dö under natten av förgiftning, mina fingrar luktar fortfarande badhus. Jag föreslog tinner för Nathalie men hon sade att då kanske skorna försvinner.

Har någon ett tips?

Kommentarer
Postat av: My

Kan inte det funka med Vanish? Men då måste du kanske tvätta dem i tvättmaskin för att de ska ta bort fläckarna? :) Jag vet inte alls jag.

2009-07-09 @ 10:03:31
URL: http://myafsolhem.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag röstar på att du köper ett par nya :)

2009-07-09 @ 10:35:05
Postat av: Svea

jag har sko-schampo...

2009-07-09 @ 17:08:02
URL: http://www.ruda.st
Postat av: Danne

In med dom i tvättmaskinen med lite Vanish, 30 grader

2009-07-09 @ 20:39:04
Postat av: Chrille

Köp nya, i dessa kristider måste man konsumera för att få hjulen i rullning :)

2009-07-11 @ 15:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0