God morgon

05.45 klev jag upp idag på söndagsmorgonen. Jag lade mig vid 22 igår, en lördag. Det låter som pensionärspoäng men jag var tvungen att kliva upp för att jobba. Jag brukar alltid ställa två alarm för ibland fungerar hjärnan sämre än vanligt i uppvakningsögonblicket. Igår var en sån dag. När det första alarmet ringde förstod jag inte vad det var förrän nästan hela melodin spelat ett varv och då förstod jag inte alls varför det ringde, jag behöver ju inte alls kliva upp, tänkte jag. Samtidigt hade jag fått ett mms med en bild av Lili & Susie som blandades in i hela förvirringen. Jag lade ifrån mig telefonen och somnade om. Efter 5 minuter ringde nästa alarm och då började jag fundera om det var något jag var tvungen att kliva upp för. Till slut föll poletten ner att jag kanske skulle upp och jobba.

Det kanske är ett pensionärspoäng i sig. Alzheimers light.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0