Vurpa

Jag drog en riktigt snygg vurpa imorse med cykeln på väg till jobbet. Jag tyckte jag bromsade tillräckligt mycket inför en sväng men tydligen var asfalten belagd med slime för cykeln greppade som bambi på is och jag lade mig ner på vägen. Rätt snyggt faktiskt som en crossförare ligger i kurvorna men det lät nog mer än det kändes för hjorden av tanter på trottoaren ho:ade till och kom fram för att hjälpa.

Jag fick bara lite ont där jag landade på låret så efter haranger av " Gick det bra men hua det är ju jättehalt ja nu måste man vara försiktig det är så lömskt nu på vägarna akta så du inte ramlar igen hur gick det slog du huvudet kom här så håller jag cykeln gick det bra med höften" cyklade jag vidare till jobbet. Fast ska det fortsätta vara så här kallt blir det nog apostlahästarna framöver. Det enda som gjorde mig oroad var ena tantens kommentar "...och där borta ligger mobilen". Den fick ta smällen igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0