Irritation

Något jag hatar på jobbet, nästan lika mycket som när jag måste upprepa mig i fraser som jag redan säger 300ggr om dagen, är när jag stavar fel på orter och adresser i sökningar.

Det är vissa ändelser som ofta förekommer i många namn t.ex. -ing och -stad (Linköping, Kristianstad). När det sedan kommer en ort som slutar på -in eller -sta, skriver fingrarna automatiskt dit -g och -d utav bara farten.

Eftersom kunderna fortsätter att berätta mer information måste jag dessutom lämna felet och skriva in resten av det de säger, innan jag kan gå tillbaka och ändra Falund till Falun eller Bålstad till Bålsta. Otroligt irriterande för mig som lika gärna skulle kunna jobba som korrekturläsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0