Räkna får

Jag har ofta väldigt svårt att somna på kvällarna om jag inte är riktigt trött när jag lägger mig. Igår var jag tvungen att lägga mig tidigt för att lyckas vakna när alarmet ringde klockan 05.30 idag och inte stänga av det i sömnen.

För att somna igår tänkte jag prova det klassiska sättet att räkna får. Jag förstår inte riktigt hur det ska hjälpa, jag antar att man ska bli så uttråkad att man somnar? Hur som helst så föreställer jag mig får som hoppar över ett staket och räknar dem... men det går bara ett litet tag för sedan kommer en massa andra får och tränger sig före, så de hoppar flera stycken samtidigt. Sedan kommer någon jättefort och någon annan jättesakta och lyckas knappt ta sig över staketet. Sen kommer en hund och hoppar över och sedan en katt. Plötsligt börjar det spelas musik, omgivningen blir en savann och sedan ett discogolv och till sist börjar fåren prata med varandra och de andra djuren... och sedan börjar jag tänka på lammstek.

Jag tror inte jag kan det här med att räkna får?

Kommentarer
Postat av: Poff

HAHAHA nej det kan du verkligen inte! Du gör ju alldeles fel. Bä :)

2009-10-30 @ 09:48:50
Postat av: Markus

HAHAHA! Jag är fan likadan. Grym på att dagdrömma när jag egentligen bara borde drömma och sova... konstigt det dära :)

2009-11-01 @ 02:57:07
URL: http://bxb.blogg.se/
Postat av: anna

hahahha hihihih det här behövde jag läsa denna tråkiga köfyllda kväll på jobbet :)

2009-11-04 @ 21:25:42
URL: http://hemligaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0